Przeskocz nawigację

Ten post jest kopią pewnej dyskusji na forum Warsztatu, ale może komuś się przyda.

Flyspray i mantis jest idealnym rozwiązaniem dla QA. (testtrack pro oczywiście jest lepszy, ale wszystko zależy od projektów jakie się prowadzi) dotproject jest idealnym rozwiązaniem do rozpisywania timeline’ow projektow gier komputerowych.

Wszystko zależy od osoby która odpowiedzialna jest za organizację pracy i zadań. Może nawet używać excela przecież, ważne by wszyscy rozkładali efektywnie swoje 8 godzin w pracy, szefowie i wydawca wiedział co się dzieje, a milestone’y były robione na czas – to jest ważne, nie system, którym się posługuje.

Dotproject ma dodatkowo super wsparcie do planowania spotkań, burzy mózgów, informacji nt pracowników etc etc

Oczywiście, każda firma używa oprogramowania, które im się podoba, ale zdziwił byś się ile firm pracujących nad AAA i AA (nie tylko polskich) korzysta z dota i flyspraya. Więc stwierdzenie, że używanie tego oprogramowania jest błędem nie jest uzasadnione. W końcu firma która ma ogromny budżet i profesjonalistów w produkcji gier nie używała by babola..

Cytat: Technicznie da się jak najbardziej, ale traci się na przejrzystości i specyficznych funkcjach softu PM, jak np. autorysowanie Gantta, kalendarz, listy kontaktów.

Typowe dla project managerów – tylko nasz szef chce by wszystkie projekty były robione tak by wywiązać się z kontraktu, autorysowanie gantta w tym akurat nie pomoże. Oczywiście, tak jak mówiłem wcześniej – to zależy od umiejętności osoby zarządzającej projektem. Niby im więcej pomocy informacyjnej, tym lepiej – ale najwięcej informacji uzyska się z własnego doświadczenia. Jeśli pojawia się problem wystawienie klientowi bądź licensorowi (który może akurat nie zna się na grach) wykresu gantta nic nie da, trzeba przejrzyście tworzyć odpowiednią dokumentacje i znać się na swojej pracy, by nie dać się zrobić w jajo i samemu przez swój błąd, bądź nie czytelną dokumentację zabić projekt przez oczekiwania klienta. Co do samej przejrzystości QA – zainstaluj sobie na lokalu flyspray i sam zobacz jaki jest przejrzysty, czego o mantisie akurat powiedzieć nie można, ale gdy ktoś się przyzwyczai to i mantis będzie dla niego przejrzysty. (gdy stopniowo rozplanuje się QA i nie znajdzie się tam 2k issues)

To jest tak samo jak wojna co jest lepsze OGL czy DX – zależy od punktu widzenia, od prowadzonych projektów, od planowania, od infrastruktury informacyjnej w firmie etc. Nie ma co się kłucić na ten temat Wink

Ja np prawdopodobnie w przeciwieństwie do Ciebie uważam, iż MsProject nie jest efektywny w prowadzeniu projektów gier komputerowych, albowiem więcej czasu spędza się nad tabelkami, wykresami, analizą, niż samą produkcją gry. To samo tyczy się Jira do obsługi issues.

*produkcja gry pod kątem producenta, PM etc
– efektywne rozłożenie pracy pracowników
– pilnowanie pracy pracowników
– ewaluacja buildów
– feedback nt poprawności działania buildów (czy jest tak jak w kontrakcie)
– kontakt z wydawcą, klientem, licensorem etc
– raportowanie
– meetingi
– sporządzanie proponowanych pipeline’ów
– rozmowy z teamem developerskim
– motywacja teamu developerskiego
– zdobycie zaufania klienta, wydawcy, licensora
– wywiązywanie się z terminów
– wstępne planowanie QA
– prioryteryzacja preprodukcji, produkcji, QA
– tworzenie risk planów i odpowiednia motywacja ich osobą ‚ponad nami’
– więcej już mi się pisać nie chce, tak samo jak w przypadku pisania tego Arta – Art jest po to by ktoś mógł zacząć robić gry, albowiem nie ma na świecie żadnego arta, który powie Ci jak gry robić – taką wiedzę zdobywa się przez doświadczenie, każdy projekt jest inny, każdy rynek jest inny (mobile, ds, psp, xbox, PC, app store) i do każdego inaczej podchodzi się do projektów, używa się innych devkitów, zarządzanie projektem wygląda inaczej, tak samo jak praca nad takimi projektami.

I gdzie tu teraz czas na tworzenie tabelek, przestawianie zadań w MsProject? Ja osobiście wolę skupić się na tym co ważne, a dotproject w raz z mantisem, bądź flyspray sprawdza się znakomicie w rozpisywaniu zadań/problemów QA

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: