Przeskocz nawigację

Każdy wydawca jest inny, każdy człowiek jest inny, ale są pewne zasady, które wg nas każdy z nas mógłby wprowadzić w życie, gdy współpracuje się z wydawcą z którym ma się kontakt telefoniczny i mailowy. Załóżmy, że projekt już wystartował, jest rozplanowany, sporo rzeczy może się wydarzyć ‚nie z naszej winy’ więc parę uwag:

*staraj się planować również czas na dostarczenie feedbacku przez wydawcę
*wrzucaj w plan konkretne milestone’y związane z feedbackiem wydawcy
*w kontrakcie czas na feedback – co w praktyce nie zawsze działa…
*staraj się rozplanować implementacje ficzerów tak, by team zajął się czymś nie związanym z główną częścią gameplayu w trakcie gdy wydawca ewaluuje builda
*dobrze ustal jak projekt ma wyglądać zanim zacznie się development (nie zawsze działa, niektórzy wydawcy nie czytają dobrze zbudowanego GDD)
*zawsze gdy Twój ‚wydawca’ pojawi się na skype czy innym komunikatorze – zagaduj, męcz.
*raportuj o każdej wg wydawcy bzdurze
*pisz tygodniowe raporty z postępu prac
*prioryteryzuj pracę razem z wydawcą, tak by nie tylko Twój szef był zadowolony, ale wydawca również
*prioryteryzuj bugi QA razem z wydawcą tak byś wiedział co masz do zrobienia by zaakceptowali ważne milestone’y
*jak najszybciej implementuj first playable
*mów wydawcy co może a czego nie może, i z czym się wiążą jego zmiany, które może robić nieświadomie
*zawsze miej na uwadze to, że Twój wydawca nie widzi tego co się dzieje w firmie, z czym są problemy – uświadamiaj mu to
*gdy wydawca stwierdzi, że jest zajebiscie i zaczniesz odczuwać, że już nie zwraca na Ciebie uwagi bo Ci ufa – rozjeb mu takie myślenie
*jeśli masz problemy z providerem technologi (nie działa coś przez kogoś innego) – raportuj o tym wydawce asap, dobrze wytłumacz z czym to się je i jakich błędów należy się spodziewać – ustal również termin naprawy. Terminy są ważne, bez nich będziesz się dziennie pytał „when we can expect new update?”
*zanim puścisz lokalizacje do obiegu – niech teksty będą zaakceptowane przez wydawce i niech bedzie tego swiadom (niby takie proste ale praktyka zawsze robi swoje)
*aktualizuj plan, jeśli coś nie idzie tak jak zaplanowałeś – informuj o tym wydawce
*ty możesz o wszystkim wiedzieć, co nie oznacza ze Twój wydawca o tym wie…
*zdobądź telefon od swojego wydawcy, męcz go telefonami jak potrzebujesz coś wiedzieć a nie ma czasu odpisać przez parę dni, bo normalnie zapomniał (niekiedy wydawca oczekuje hardcore’u i nie wiadomo czego w krótkim czasie by tego dotrzymać musisz mieć feedback i też oczekuj hardcore’u z drugiej strony – na drugi raz wydawca w taki projekt nie będzie się wpieprzał i będzie chciał luźniejsze terminy)
*gdy rozmawiasz ze swoim wydawca zawsze mów mu z czym się wiaże dana implementacja i jakie problemy mogą wystąpić
*wytlumacz wydawcy konkretnie plan developingu
*wytlumacz wydawcy konkretnie risk plan – nie rób go po to by go zrobić tylko od razu działajcie w tym zakresie
*dobieraj odpowiednich ludzi na odpowiednie stanowiska

Czasami można się super dogadywać z wydawca, a czasami pracuje się z wydawca, który ma na głowie 10000 projektów i jego producenci nie ogarniają. Jedna ogólna rada; nie stresuj się jak coś nie wychodzi, leć do przodu – staraj się pomoc swojej ekipie, zdobadź zaufanie swojego wydawcy – dzięki czemu więcej issues będzie wstanie waivnac pózniej.

to co może się zdarzyć ‚nie z naszej’ winy:
*wydawca nie daje feedbacku, nie gra w buildy
*wydawca nie czyta GDD
*zajebałeś termin albowiem dostawca SDK dał dupy
*zajebałeś termin albowiem źle rozplanowałeś QA
*zajebałeś termin albowiem źle poustawiałeś priorytety
*zajebałeś termin albowiem dałeś dupy z lokalizacją
*zajebałeś termin albowiem za szybko zacząłeś ‚modyfikacje’ tej samej gry na inna platformę.
*ogólnie – zajebałeś termin

Dla kogoś ten wpis może być w stylu ‚przecież to jest wiadome’, ale jestem przekonany, że nie zawsze i nie każdy nad tym wszystkim trzyma pieczęć i to ze względu na czas i to ze względu na brak chęci.

A tak z innej beczki, na początku przyszłego roku kolejne dwa projekty zostaną wrzucone w obieg więc na pewno się pochwalę, niestety screenów pokazać jeszcze nie mogę 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: