Przeskocz nawigację

Post mortem powinien być obowiązkowy w każdym projekcie, jest to coś w rodzaju „co zrobiliśmy źle i jak możemy się przed tym zabezpieczyć w następnych projektach.

Podczas trwania jakiegokolwiek projektu na bieżąco zawsze uzupełniam listę błędów, które popełniliśmy w projekcie tak by na koniec stworzyć z tego dokument i przedstawić wszystkim co zrobiliśmy źle i jak się przed tym zabezpieczyć. Przy większych projektach tworze taki dokument co milestone, by na bieżąco mówić wszystkim co zepsuliśmy i jak to naprawiliśmy/mogliśmy naprawić. Dzięki temu:

– Team czuje bardziej, że ‚jest w projekcie’ i ma wpływ na podejmowane decyzję. W końcu rozwiązanie jakiegoś problemu = cały team
– Team widzi, że ktoś ciągle patrzy i stara się trzymać projekt by się nie rozleciał
– Team widzi, że jest w stanie poprawiać poważne problemy, których ktoś inny poprawić nie potrafił
– Producent/Szefostwo widzą, że team wie co robi i robi to profesjonalnie

Taki dokument również dostarczany jest wydawcy, z prośbą o napisanie takiego z ‚ich strony’, dzięki wymianie dokumentami, w kolejnych projektach można uniknąć wielu problemów.

Przykład problemu:
Problem:
Zbyt późny feedback wydawcy w początkowej fazie projektu. Przez co wprowadzaliśmy za dużo zmian w końcowej fazie, zmiany te mogły zostać wprowadzone na samym początku dzięki czemu zaoszczędzilibyśmy sporo czasu.  Czas ten mógłby być zaadresowany na dopracowywanie projektu.

Rozwiązanie problemu:
– Wydawca powinien dostarczać feedback również w początkowej fazie projektu, na czas, zgodnie z założonymi datami.
– Producent powinien skupić się na rozmowach z wydawcą w początkowej fazie realizowania projektu.”

Oczywiście problemy na które natrafiamy przy produkcji są różne, ale tak czy siak starał bym się je wszystkie zawsze przedyskutować z teamem, tak by każdy wiedział co się dzieje.

Swoją drogą mój ostatni PM miał w sobie w 90% issues związane z wydawcą, to daje do myślenia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: