Przeskocz nawigację

No to kolejny projekt skończony. Fajnie było pracować z licensorem tak popularnego serialu jakim jest NCIS. Generalnie projekt był spory, wszystkie platformy mobilne zostały osiągnięte. Jakoś bardzo nie będę się rozwodził, jak ktoś jest fanem serialu NCIS może sobie ściągnąć grę z appstore’a, inne wersje będą dostępne za jakiś czas. Generalnie parę uwag, z których można coś wyciągnąć:

– Jak wiesz, że będziesz pracował z licensorem miej to na uwadze dodając odpowiednie terminy w sprint planie. Pamiętaj o tym, że licensor pomimo wydawcy będzie musiał zaakceptować szereg rzeczy, więc dostosować trzeba plan tak by nie było z tym problemów. Niby nic konkretnego, ale w tym projekcie programiści pracowali na draftach (coś ala placeholder, ale nie do końca), licensor parę razy robił review, uwagi były dostarczane na bierząco. Plan był bardziej ‚pod licensora’ niż pod produkcję, ale jakoś ładnie to zadziałało 🙂
– Robiąc grę dla licensora dowiedz się czego dokładnie on wymaga, możliwe, że będzie chciał mieć wpływ na teksty czy inne aspekty gry – ważne by tym się zajął ASAP, bo różnie z tym bywa…
– To co było zajebiście dobre w tym projekcie to to, że był multum spotkan z całym zespołem, wymienianie się uwagami, oglądanie serialu etc etc – dzięki czemu fani gry tak dobrze teraz oceniają grę (5/5 na app store i 48miejsce w USA). Oczywiście Ci, którzy fanami nie są – będą zawiedzieni, ale dzięki temu, że znaliśmy dokładnie założenia od licensora byliśmy w stanie zajebiscie dopracować tą grę.

– Zostawienie producentowi wolnej reki totalnie przez Szefostwo i pomoc Szefostwa w review, organizacji, problemach = masakrycznie poprawia cały etap produkcji i jakość finalnego produktu.
Sama produkcja (chujowo mi to mówić) akurat przeszła idealnie pod każdym względem, jeszcze żaden projekt nie przeszedł tak gładko i zgodnie z planem. Morale, crunch time (którego nie było), spotkania, kreatywna praca – oby takich projektów było więcej dla wszystkich developerów.

Tak naprawdę ani my, ani wydawca, ani licensor nie jesteśmy w stanie powiedzieć ‚co poszło źle’ i co można by usprawnić, więc w sumie nic konkretnego Wam nie napiszę…

Generalnie w toku jest parę zajebistych tytułów, o których dopiero będę mógł napisać jak będą dostępne dla graczy…Mam już nowego lapka więc można spodziewać się większej ilości wpisów.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: