Przeskocz nawigację

Zgodnie z zapowiedzią Nintendo.

Moja pierwsza gra na DSi będzie już niedługo w sklepach. Generalnie parę informacji dla osób robiących gry dla Nintendo DS/DSi:

– to, że Twoja gra wspiera w 100% dokumentacje nintendo i checklistę lotchecku nie oznacza, że przejdzie Lotcheck,
– podczas lotchecku wychodzą rzeczy, które nie są opisane w żadnym dokumencie,
– zależnie od tego kto sprawdza Ci lotchecka może przyczepić się do każdego pixela,
– USA i Europa nie kontaktuje się w sprawach lotchecku – więc jeśli jakiś błąd wykazali w USA mogą go nie wykazać w Europie,
– Sprawdzaj aktualizacje dokumentacji Nintendo codziennie,
– Gdy chcesz zlokalizować swoją grę (a w sumie to musisz) zdecyduj się na tłumaczy, którzy znają specyfikę Nintendo. Jest opis jakich wyrazów/słów używać, ale gdy dasz do tłumaczenia jakiemuś native speakerowi bez wiedzy o Lotchecku Nintendo na pewno zrobi Ci masę błędów i oblejesz lotcheck.  Zamów lokalizacje w profesjonalnej firmie zajmującej się również tłumaczeniami pod lotchecka Nintendo,
– Nie śpiesz się z wysłaniem builda do Nintendo,
– Zagospodaruj sobie dobre QA, gdzie testować będzie parę osób (wiąże się z zakupem device’ów do testowania),

Generalnie oryginalnym developerem tej gry było Connect2Media, gra została sportowana z iPhone’a. Mnie osobiście ta gra bardzo wkręciła, jak ktoś lubi łamigłówki na pewno mu się spodoba. Nie obeszło się bez problemów przy portowaniu – kod był słabo zakomentowany, feedbacku od developerów nie było prawie wcale, ale doświadczenie i wiedza Programisty, który pracował nad portem dała się we znaki 🙂 Port przeszedł gładziudko, nawet nie było ‚problemów nie do rozwiązania’ z tak podstawowymi rzeczami jak dopasowanie grafik, udało się parę nowych ficzerów doimplementować. Ze wszystkim poradziliśmy sobie wyśmienicie 😉

Teraz nic tylko czekać na Nintendo3D ;]

Dodaj komentarz