Przeskocz nawigację

Będę szczery. Producent ma na te tematy wyjebane. Jest osoba, która trzyma jakość contentu w dobrej formie, jeśli Producent jest osobą kompetentną może się tym zająć, choć raczej lepiej będzie jak skupi się na produkcji a nie jakości assetów.

To co producent robi to:
– Review projektu. Wiąże się z review grafiki, dźwięków etc. Może dawać komentarze tym, którzy odpowiedzialni są za ten aspekt (Art Director). Jeśli review jest co tydzień, Producent tak czy siak bierze udział w kreacji assetów.
– Często zdaża się, że ktoś prosi Producenta bądź Producent sam ogląda assety i daje do nich uwagi/komentarze. Generalnie tak czy siak to powinno przechodzić przez Art Directora i powinno być ustalane razem, tak by nie było sytuacji gdzie ktoś dostał zadanie od Art Directora a Producent zmienia je bez wiedzy Art Directora. Robi się wtedy po prostu burdel i zamieszanie
– To co Producera powinno interesować to Pipeline. Czyli jakie processy muszą zaistnieć by dany asset znalazł się w grze i czy pipeline jest optymalny.
– Producent musi sprawdzać czy pipeline jest optymalny (np. czy łatwo będzie można wprowadzić zmianę do danego assetu bez konieczności rekompilowania czegoś, czy techniczne aspekty są łatwe do zrozumienia i czy osoby tworzące assety bez problemu sobie z nimi radzą, czy pliki są odpowiednio podzielone, czy potrzeba większego podziału (może na layery, prefaby). Jeśli producent tego nie będzie ogarniał i nie sprawdzi pipeline’u ujebie projekt, bądź samemu da nagrodę innym – crunch-time.

Producento-Designer bądź Producento-Grafik to jest jeden wielki crap. Wpierdala się w design, wpierdala się w grafikę a nie zajmuje się tym czym powinien się zajmować. Moim zdaniem jak masz w firmie producenta który zajmuje się jakością assetów bądź designem – masz przejebane. Producent wtedy będzie się skupiał na tych rzeczach, a nie na produkcji.

Oczywiście to jest tylko i wyłącznie moje zdanie na podstawie własnego doświadczenia (pracowałem z producentami-grafikami, producentami-designerami, każdy dawał dupy po całej linii, podstawy kuleją). Ktoś mądry może powiedzieć, że taki producent jest lepszy, bo wie więcej i ogarnia więcej spraw, ale w praktyce wychodzi to tak, że ogarnia wszystko to czego ogarniać nie powinien. Producent ma wgląd na wszystko, wszystko może komentować, dawać feedback, rozmawiać z wydawcą co myśli o grafice etc etc. Producent ma cały ten zajebiście duży motor rozpędzić i trzymać na najwyższych obrotach przez cały czas trwania projektu, a nie siedzieć z grafikiem mu przestawiać pixele.

Generalnie tematy mi się skończyły, więc jeśli chcielibyście bym o czymś napisał, macie jakieś pytanie – piszcie, postaram się szybko na blogu odpisać.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: